• Kiire tarne
  • 14-päevane tagastusõigus
  • Garantii 3 aastat
0
Liigu ostukorvi
Ilma km-ta (Muuda)
Summa
Hind/tk
Kogus
Toode
Ostukäru on tühi
Hind KM-ta
0.-€
Vormista tellimus
Muuda
Leiunurk

Kuidas muuta töötamine kodukontoris võimalikult edukaks ning säilitada seejuures heaolu?

Töötamine kodukontoris
Artikkel

Kaugtöö maht ja võimalused on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud, kuid just nüüd on antud töövorm sattunud erilise tähelepanu alla. Esialgu võib tunduda kodust töötamine suure mugavuse ja privileegina. Siiski tuleb ka siinkohal tähelepanu pöörata erinevatele teguritele, mis aitavad muuta tööpäeva võimalikult mugavaks ja edukaks nii, et säiliks hea enesetunne. Kodus püsides väheneb võimalus liikuda ning vajaliku füüsilise koormuse saavutamine on raskendatud. Seda on võimalik kompenseerida lihtsate nippide, lõbusate harjutuste ning õige kontorisisustusega.


Eralda kontor eluruumist
Koduses keskkonnas töötades võib tekkida kiusatus seada end sülearvutiga mugavalt diivanile või voodisse, kuid nii ei ole tagatud tervislik tööasend. Oluline on eraldada oma töökoht ülejäänud ruumist ning varustada see vajamineva mööbli ja tehnikaga. Sel viisil on lihtsam hoida piiri töö ja puhkeaja vahel, säilitada õiget kehaasendit ning keskenduda oma ülesannetele. Päeva või isegi nädala ette planeerimine aitab püsida õigel kursil ning olla võimalikult produktiivne. Kui viibid kodus koos perega, siis leppige omavahel kokku, et töönurk on koht, kus sind ei segata. 

Ergonoomilised lahendused on olulised, et hoida end erksa ja võimekana ning vältida pingeid kehas. Nende puudumisel on vajalik kompenseerida vähene aktiivsus ja halb kehaasend pisavalt vaheldusrikka liikumisega. Alusta päeva jalutuskäiguga värskes õhus, olgu see siis kasvõi ajalehtede toomine postkastist või prügi välikonteinerisse viimine. Appi tulevad ka erinevad treeningvideod ja rakendused, millest inspiratsiooni ammutada harjutuste näol. Miks mitte avastada enda jaoks nüüd jooga- ning hingamisharjutused, mis aitavad säilitada rahu ja vaimset tasakaalu.

 
Parem enesetunne seisva tööasendiga
Kaugtöö kodust tähendab ka piiratud liikumist, mistõttu on oluline lisada oma päevasesse rutiini vähemalt kerge treening. Võimalus muuta oma tööasendit aitab kaasa sinu tervisele ja heaolule. Üks lihtne viis selleks on seista tööd tehes aeg-ajalt püsti. Kõrguses reguleeritav kirjutuslaud annab piiramatu võimaluse valida, kas soovid istuda või seista. Elektriliselt kõrguses reguleeritavad lauad on saadaval taskukohase hinnaga ning kodudesse sobivates suurustes. Nutikas viis muuta oma tööharjumused aktiivsemaks ja tagada kehale vajalik liikumine. Lisaks on püsti seistes kergem end motiveerida harjutusi tegema. Mõned kiired kükid, väljaasted või töötasapinnale toetudes tehtud kätekõverdused aitavad püsida produktiivsemana.


Investeeri ergonoomilisse kontoritooli
Kui eelistad istuvat tööasendit, siis veendu, et sul oleks ergonoomiline kontoritooli, mis toetab keha õigesti. Kontoritooli valikul ei kehti printsiip, et “üks suurus sobib kõigile”, mistõttu tuleb jälgida mõningaid tähtsaid omadusi. Vali tool, mille istme ja seljatoe kaldenurk on kohandatav ning fikseeritav soovitud positsioonis või jäetav kiikfunktsioonis liikuma. Lisaks on oluline võimalus muuta istme ja seljatoe kõrgust ning reguleerida nimmetuge vastavalt istuja eelistustele. Oleme kokku pannud põhjalikuma juhendi õige kontoritooli valimiseks, mis on leitav siit.

 

Kui sinu kontoritool ei ole ergonoomiline ning ei paku piisavalt tuge, siis veendu, et sa ei istuks liiga pikki perioode järjest. Tee regulaarseid pause, et tõusta püsti, end sirutada ja sooritada mõned venitusharjutused. Varieeruv kehaasend on siinkohal võtmesõna, mis aitab ära hoida lihaspingeid ja -valusid.
 
Võimalusel kasuta aktiivseid istumislahendusi
Erinevad aktiivsed istumislahendused, nagu näiteks tasakaalutoolid- või pallid, on suurepärane viis kombineerida töö treeninguga. Istumine tasakaalutoolil treenib tugilihaseid ja parandab rühti, hoides sinu keha pidevas liikumises. Eelmainitud toolil istudes hoiad jalgu veidi rohkem harkis ning taldu tugevalt vastu põrandat, et säilitada tasakaalu. Selline asend tagab avatuma nurga sinu üla- ja alakeha vahel ning soodustab vereringet jalgades. Soovi korral suurendage koormust, lisades oma igapäevarutiini mõningad treeningharjutused tasakaalutoolil- või pallil.


Kui soovid veelgi suuremat koormust, siis võta kasutusele isteratas. Kodus ei näe töökaaslased või kliendid, et kannad oma lemmik spordiriideid ning oled veidi higine. Erinevalt tavalisest trenažöörist ei ole isterattal lenksu, mis võimaldab seda kasutada takistusteta kirjutuslaua taga. Tulemused saavutad isegi madalat tempot hoides, tänu millele püsib keha liikumises ja paraneb vereringe. Samas pole ühtegi takistust selleks, kui soovid end proovile panna ja sooritada kõrge intensiivsusega treeninguid. Isteratta ekraanile kuvatakse sinu hetkekiirus ja läbitud distants, samuti põletatud kalorite hulk, mis aitab hoida motivatsiooni ja olla iga päev veidi aktiivsem.

 

Kui sul ei ole ligipääsu kõrguses reguleeritavale lauale, aktiivsetele toolidele või isterattale, siis tuleb appi loov mõtlemine, nutikus ja internet ideede leidmiseks. Aseta oma sülearvuti ajutiselt riiulile, kapi peale või aknalauale, kus see on piisavalt kõrgel selleks, et püsti seistes tööd jätkata. Ka kontoritoolil istudes on võimalik sooritada erinevaid harjutusi. Lase loovusel lennata ja luba endale regulaarseid puhkepause, et teha kükke, kätekõverdusi, jalatõsteid või miks mitte hüpata hüppenööriga. Võta stopperiga aega ning soorita plank harjutus, mis haarab nii kere-, selja- kui ka kätelihaseid. Kõige olulisem on saavutada piisavalt vaheldusrikas tööasend päeva jooksul selleks, et vältida väsimust ning pingeid kehas, mis võivad pikemas perspektiivis viia püsivate terviseprobleemideni. Ära unusta, et isegi lühike paus, mis on veedetud aktiivselt, toetab nii sinu füüsist kui ka vaimu.

 

Pööra tähelepanu valguskeskkonnale
Veendu, et valgustus sinu töölaua juures oleks piisav. Võimalusel paiguta kirjutuslaud akna juurde, et kasutada maksimaalselt looduslikku valgust. Päikesevalgus aitab keskenduda, püsida ergas ning produktiivne ja tunda end paremini. Kuna valgustingimused kodudes ei ole üldiselt nii head, kui büroohoonetes, siis tuleks kasutusele võtta laualamp, mis aitab saavutada töötasapinna piisava valgustuse ning säästa silmi liigse koormuse eest. See on eriti oluline talvekuudele omastel pimedatel aegadel.

 

Ka mõningad teised lihtsad toimingud aitavad püsida kodukontoris töötades aktiivse ja tervena: liigu telefonikõnede ajal mööda kodu ringi, luba endale korralikke lõunapause või tee kiire jalutuskäik õues. Miks mitte kasutada tavaliselt töökoha vahet liikumisele kulunud aega hommikuseks treeninguks. Aktiivsed harjumused muudavad sind ärksaks ja tõstavad töövõimekust. Ära unusta ka oma vaimset heaolu ning tasakaalu, sotsiaalseid vajadusi ning enesedistsipliini.