Loo kõikide õppimisvajadustega arvestav klassiruum

Loo kõikide õppimisvajadustega arvestav klassiruum

Kooliteed alustades seisavad lapsed silmitsi uute ja kõrgemate nõudmistega – mis on näiteks ATH, autismi ja düsleksiaga laste puhul sageli ebamõistlikud. Lastele avaldatav surve koolinormidega vastavusse viimiseks suurendab stressi ja ainult süvendab nende sümptomeid. Võttes teistsuguse lähenemise ja kohandades kooli neurodiversiteetsust kaasavaks, lood parema kooli kõigile.

Lisaks tavapärastele istekohtadele peaks klassis olema ka:

  • Lauad rühmatööks
  • Kohad individuaalseks tööks

Näited mööblist, mis võiks klassis olla koos laudade ja toolidega:

  • Kaasaskantavad sirmid
  • Tasakaalutool
  • Mürasummutavad kõrvaklapid

Praktilised näpunäited neuroloogiliste erinevustega õpilastele kohandatud koolile

  • Pane päevakord kirja. Selgitage kõnealuse tunni eesmärki ja käige ülesanded läbi, et õpilane teaks, kui palju neilt oodatakse.
  • Ole organiseeritud. Neuroloogiliste erinevustega õpilastele meeldib, kui kõik on omal kohal. Selgelt märgistatud hoiuruum tekitab vähem segadust. Ümberringi lebavad asjad võivad häirida, kuid kui need asetada vastavatesse sahtlitesse, jääb visuaalne mulje korralikum.
  • Aita aega tajuda. Klassiruumis olev ajaarvesti, mis näitab järelejäänud minuteid, näitab õpilastele, kui kaua nad peaksid veel keskenduma.