Toidust kogukonnani: positiivne lõunasöögikogemus

Toidust kogukonnani: positiivne lõunasöögikogemus

Koolisöökla on koht, kus saavad kokku nii õpetajad kui õpilased ning tihtipeale keskendutakse just siis vestlustele, mis ei puuduta ainult õppetööd. Koostöös Rootsi Dibberi rahvusvahelise kooli direktori ja õpetajatega, soovisime luua söökla, mis järgiks „The Good Meal“ tavasid ning edendaks tervist, heaolu ja kogukonnatunnet.
„Juba esimestel päevadel märkasime, et lapsed on elevil ja rõõmsad – tegemist oli nende jaoks täiesti uue keskkonnaga. Nüüd mõjub lõunatamine lastele pigem rahustavalt, sest nad on uue koolisööklaga juba rohkem harjunud,“ räägib ta.  
Andreas Broman, Sollentunas asuva Dibberi rahvusvahelise kooli ühiskonnaõpetuse õpetaja

Ühiskonnaõpetuse õpetaja Andreas Broman nõustub, et uus koolisöökla on lastele mõjunud positiivselt. Talle tundub, et õpilased on pärast söögivahetundi klassis rahulikumad ning lõunapaus annab neile võimaluse end õppetööst korraks välja lülitada ja puhata.

Õpilaste  tervise seisukohalt on maitsev ja toitev lõunasöök väga oluline. Uuringud näitavad, et tasakaalustatud toitumine mõjub positiivselt laste keskendumisvõimele ja käitumisele. Dibberi eesmärk on „The Good Meal“ kontseptsiooni kaudu pakkuda õpilastele toitvat, ent samal ajal ka maitsvat toitu, et edendada laste tervist ja heaolu. Uue söökla loomisega sooviti viia lõunasöögikogemus uuele tasemele.

Rickard Lundberg, "The Good Meal" kontseptsiooni eest vastutav

„The Good Meal“ kontseptsiooni eest vastutav Rickard Lundberg usub, et meeldiv atmosfäär loob hea söögiisu.

„Sööme lõunat iga päev, mistõttu on oluline ka keskkond, kus me seda sööme. Meeldiv söögiruum muudab kogemuse nauditavaks ja loob võimalused avatud suhtlemiseks. Usume, et vestlused, mida õpetajad õpilastega peavad, on olulised – räägitakse nii sellest, kuidas päev on läinud, kui ka sellest, mida lõunaks pakutakse,“ selgitab ta.

Kogukond ja rohelus

Ühiskonnaõpetuse õpetaja Andreas Broman sööb uues koolisööklas iga päev ja tunneb, et ka lapsed on nüüd rohkem motiveeritud sinna tulema. Varem oli koolisöökla lihtsalt koht söömiseks, kuid nüüd jäävad lapsed sinna kauemaks ja suhtlevad omavahel rohkem.

Andrease arvates on uue söökla parim osa just see, et nii lapsed kui ka täiskasvanud saavad valida erinevate istumiskohtade vahel. Kui varem olid sööklas ainult pikad lauad, siis nüüd saab valida erineva kõrguse ning paigutusega toolide ja laudade vahel.  

Nellie, Sollentuna Dibberi rahvusvahelise kooli kuuenda klassi õpilane

Klassikaaslastele meeldivad ka taimekastid, mis eraldavad söögilaudu ja lisavad ruumi rohelust. Need mitte ainult ei lisa värvi, vaid loovad ka väiksemaid ja privaatsemaid söögialasid.

„On tore, et saame sõpradega rohkem omaette olla. Varem istusid kõik koos, aga nüüd saame ise valida, kas istume suurema grupiga või väiksema seltskonnaga,“ selgitab Azjargal.

Azjargal, Sollentuna Dibberi rahvusvahelise kooli kuuenda klassi õpilane

Kuidas me uue koolisöökla paremaks tegime?

AJ Grupi roll polnud mitte ainult toodete tarnimine, vaid ka sisekujundusliku toe tagamine. Meie jaoks oli oluline luua terviklik lahendus ning olla pikaajaline partner. Uue koolisöökla loomisel tahtsime panustada hariduse arengusse, suurendada õpilaste heaolutunnet ja pakkuda positiivset lõunakogemust „The Good Meal“ kontseptsiooni kaudu.

Meie sisekujunduse ettepanek lühidalt:

Kombineerides erineva kõrgusega istekohti ja rahulikke värvitoone, lõime koolisöökla, mida nii lapsed kui täiskasvanud saavad kasutada aastaid. Näited toodetest, mida võiksid koolisöökla sisutamisel kasutada:

*Kui soovid rohkem infot antud toodete kohta, võta ühendust meie klienditeenindusega info@ajtooted.ee

Oleme abiks söögikeskkonna sisustamisel!

AJ Toodete kogenud spetsialistid loovad toimiva ruumiplaneeringu ning pakuvad välja sobivad tooted. Aitame meeleldi kooli või muu avaliku ruumi sisustamisega. Võta meiega ühendust!

Helista meile 6000 270 või saada e-mail info@ajtooted.ee

Tutvu meie koolimööbliga