Kuidas toetada kaugtöötajate naasmist kontoritööle?

Viis sammu edukaks kontorisse naasmiseks

Kui kollektiiv on teinud pikka aega kaugtööd või kasutanud hübriidtöö võimalusi, võib täiskohaga kontorisse naasmine olla esiti üsna harjumatu. Sellest tulenevalt oleme välja toonud mõningad tegurid, mis aitavad kaasa kontoritööga harjumisel. Näiteks on üheks võimaluseks ajakohase ja inspireeriva töökeskkonna loomine. Loe lisaks, kuidas toetada kaugtöötajate naasmist kontoritööle.

1. Planeeri ühistegevusi

Näiteks regulaarsete seltskondlike tegevuste planeerimine, et töötajatel oleks alati midagi põnevat ees ootamas. See on aeg puhkamiseks, suhtlemiseks ja kolleegidega tutvumiseks, mis aitab taastada ning tugevdada ühtekuuluvustunnet. Kui märkida üritused etteulatuvalt kalendrisse, saab neist töönädala loomulik osa, millega teavad kõik arvestada.
 

2. Värskenda töökeskkonda vastavalt hetkevajadustele

Möödunud kaks aastat on selgelt muutnud meie tööharjumusi ning ootusi töökorraldusele. Inimesed otsivad rohkem vaheldust ja võimalust valida töökeskkonda hetkevajadustest lähtuvalt. Need muutused jõuavad tasapisi ka kontoritesse – personaalsed töökohad ning pikad lauarivid asenduvad pigem paindlikult sisustatud koosolekuruumide, kutsuvate avatud alade ja loovtööks kohandatud stuudiotega. Suurtel büroopindadel aitavad planeeringut muuta ja alasid eraldada näiteks ratastel vaheseinad ja raamaturiiulid, kõrgete külgedega helisummutavad diivanid, rohelised taimed ja muu seesugune.

Kontorimööbel

3. Paku paindlikumat tööaega

Kaugtöölt kontorisse naasmisel kaob ka suur osa vabadusest oma aega planeerida, mida paljud töötajad kõrgelt hindavad. Võimalusel paku paindlikumat ajajaotust, et kolleegid saaksid oma töö- ja eralu paremini ühildada. Üks viis selleks on fikseeritud tööpäeva alguse asendamine sobiva vahemikuga, näiteks 7.00-10.00. Vastavalt sellele, mis kell keegi kontorisse jõuab, on tal võimalik ka päev varem või hiljem lõpetada. See pakub ühest küljest rohkem paindlikkust, kuid tagab siiski, et kõigil kattub osa tööpäevast, kuhu on võimalik planeerida koosolekuid ning teisi ühistegevusi.
 

4. Hoia end toimuvaga kursis

Vii regulaarselt läbi vestlusi või küsitlusi, et saada teavet selle kohta, millest kollegid puudust tunnevad või mida nad hindavad. Tagasiside põhjal on võimalik sisse viia muudatusi, et töökeskkond ja -korraldus vastaksid paremini tänastele ning tulevastele vajadustele. Keskendu kõigele alates heaolust ja ergonoomikast kuni koolitusvajaduseni, et pakkuda kollektiivile kindlustunnet ning võimalusi tööalaseks arenguks.
 

5. Töökorralduslikud kokkulepped ja kommunikatsioon

Loo kommunikatsioonistrateegia ja kokkulepped, mida on lihtne järgida. Sõltumata sellest, kas teemaks on koosolekute korraldamine või aja leidmine keskendumist vajavate tööülesannete täitmiseks, juhendid ja struktuur on alati abiks ning vajalikud meeldiva töökeskkonna loomiseks.

Värskeimad artiklid Sinu postkastis!

Kord nädalas saadame välja uudiskirja, mis sisaldab põnevaid artikleid ja nõuandeid, inspiratsiooni töökeskkondade sisustamiseks ning sooduspakkumisi.
*Tellides uudiskirja kinnitan, et olen lugenud ja nõustun AJ Tooted AS privaatsuspoliitikaga.