Saime õpilastelt head tagasisidet meie aktiivse koolimööbli  kohta

Saime õpilastelt head tagasisidet meie aktiivse koolimööbli kohta

Oleme AJ Grupis veendumusel, et võimalus oma tööasendit koolipäeva jooksul muuta ning rohkem liikuda parandab õpilaste keskendumisvõimet ning enesetunnet. Kuid mida arvavad noored ise? Palusime paaril koolilapsel mõne nädala jooksul proovida meie aktiivset klassimööblit. Allpool leiad õpilaste ja ka nende juhendaja mõtted ning hinnangud uuenduslike lahenduste kohta.

Panime oma aktiivse koolimööbli proovile

Haylie Ygreus ja Viggo Klasson Vesterhavsskolani koolist Falkenbergis said meie aktiivset klassimööblit proovida veidi vähem kui kuu aega. Eesmärk oli välja selgitada, kas noorte keskendumine paraneb, kui nende käsutuses on reguleeritava kõrgusega kirjutuslaud, tasakaalutool, pedaaltrenažöör ja mitmeotstarbeline õpilastool. Koolimööbel oli kasutusel õpetaja Andreas Stenslundi füüsika- ja matemaatikatundides, kellel on ka omalt poolt jagada tähelepanekuid.

Õpilane seisab reguleeritava koolilaua taga ja naeratab kaamerasse
Ma tundsin, et suudan ülesandeid täites paremini keskenduda
Haylie Ygreus
Mida arvad aktiivsest koolimööblist?
Haylie: Ma tundsin, et suutsin ülesandeid täites paremini keskenduda. Sageli on tavalistel koolitoolidel istumine ebamugav ning mõtled sellele kogu tunni. Uutel toolidel oli palju mõnusam istuda ja tähelepanu püsis oluliste teemade juures.
Viggo: Minu meelest oli väga tore, et sain kirjutuslaua kõrgust reguleerida ja valida, kas soovin istuda või seista.
 
Mis oli peamine erinevus võrreldes varasemaga?
H: Vanadel toolidel istudes tundsin sageli väsimust. Uue mööbliga sain tööasendit vahetada, mis mõjus ergutavalt ning keskenduda oli kergem.
V: Ma olin palju tähelepanelikum ning paigal püsimine tundus lihtsam.
 
Mis on uue koolimööbli juures kõige parem?
H: Parim osa on see, et saad asendit vahetada millal iganes soovid.
V: Minu jaoks on parim see, et saan aeg-ajalt püsti tõusta. Varasemalt pidin ringi kõndima, et suudaksin jälle keskenduda, kuid nüüd ma lihtsalt tõstan laua kõrgemaks ning jätkan seistes.

Kas Sulle meeldiks kasutada aktiivset koolimööblit kõikides tundides?
H: Jah, siis oleks tundides palju rahulikum. Igaüks saaks paremini keskenduda oma ülesannetele.
Meesterahvas vaatab kaamerasse

Andreas Stenslund, õpetaja:

Kuidas hindaksid õpilaste tavapärast keskendumisvõimet?
See on väga erinev. Mõned suudavad väga hästi keskenduda terve tunni, samas kui teistel jätkub tähelepanu vaid 10-15 minutiks. Ja loomulikult on see seda raskem, mida hilisemal ajal klassitund toimub.

Kas uus mööbel mõjutas õpilaste keskendumisvõimet?
Jah, tundub nii. Lühikese prooviperioodi vältel nägin, et võimalus tööasendit vahetada tõi õpilastes esile positiivseid muutusi. Eriti neis, kellel on tavapäraselt raskusi keskendumisega. Mina usun, et võimalus aeg-ajalt püsti tõusta ja tunda, et see on lubatud, on õpilastele väga oluline.

Kas kõigil õpilastel peaks olema selline võimalus?
Jah, absoluutselt! Iseseisvalt või paarikaupa töötades, nagu seda tehakse matemaatikatunnis, ei dikteeri miski, et klassiruumis peab tingimata kindlatel kohtadel istuma. Võimalus valida endale sobiv töökoht on minu meelest hea.

Kas aktiivne koolimööbel muutis õpikeskkonna paremaks?
Haylie ja Viggo jaoks kindlasti. Näiteks kasutasid nad aktiivset klassimööblit, kui toimus matemaatika tunnikontroll. Ma arvan, et see oli nende jaoks mugav, kuna hindeliste tööde sooritamine nõuab suuremat keskendumist. Ka ülejäänud klass tahab proovida aktiivseid lahendusi, nii et meie kindlasti jätkame sellel suunal. Olen tulemustega väga rahul!

Värskeimad artiklid Sinu postkastis!

Kord nädalas saadame välja uudiskirja, mis sisaldab põnevaid artikleid ja nõuandeid, inspiratsiooni töökeskkondade sisustamiseks ning sooduspakkumisi.
Palun oota...
*Tellides uudiskirja kinnitan, et olen lugenud ja nõustun AJ Tooted AS privaatsuspoliitikaga.