Organiseeritud ja stressivaba töökeskkond

Organiseeritud ja stressivaba töökeskkond

Me kõik soovime korras töölauda ning organiseeritud kontoriruume. Kuid mida on selle saavutamiseks vaja? Blogija Paulina toob välja kolm faktorit, millel on otsustav mõju jätkusuutliku lahenduse loomisel. Nendeks on: paindlikud hoiustamise lahendused, rakenduspõhine organiseerimissüsteem ja püsivad harjumused.

Paindlikud hoiustamise lahendused
Erinevad hoiustamise lahendused on aluseks korras kontoriruumide saavutamisel. On võimatu organiseerida töövahendeid ilma kappide, sahtlite, riiulite ja hoiukastideta. Vastava mööblita on kaos vältimatu, olenemata sellest, kui organiseeritud sa inimesena oled. Kuid pane tähele, et saadaval on väga erinevaid hoiustamislahendusi ja -mööblit. Sinu valik määrab selle, kui jätkusuutlik on sisse seatud organiseerimissüsteem. Seetõttu soovitab autor esmalt keskenduda planeerimisele ja läbi mõelda, millised on hoiustamise põhivajadused just sinu kontoris.
 
Erinevad kapid on ilmselt esimene idee, mis pähe torkab, kui mõtled hoiustamislahenduste peale. Need mahutavad üldiselt palju ja võimaldavad suletud uste taha peita kõik, mida soovid hoida silma alt ära. Kapid, mille sisu on kohandatav vastavalt vajadusele, on väga olulised, et saaksid vaevata mahutada kõik soovitud esemed. Seetõttu tasub valida alati mööbel, mille riiuliplaadid on kõrguses seatavad. Vastasel juhul võib riiulite vaheline kaugus hakata piirama võimalusi. Näiteks soovid kontorikappi paigutada kaustu, kuid tühimik kahe tasapinna vahel on liiga madal. See võib rikkuda kogu esialgse plaani organiseeritud ruumist.

Kui soovid hoiustada dokumente rippkaante vahel, on oluline need paigutada hästi ligipääsetavasse sahtlitesse. Kui kontori põrandad ei ole sirged, tuleb tähelepanu pöörata sellele, et mööbel oleks varustatud reguleeritavatele jalgadega, mis võimaldab saavutada stabiilsuse ka ebatasasel pinnal. Turvalise hoiustamise lahenduse tagavad aga lukustatavad kapid.

Sa kindlasti mõtled, kas selline mööbel on üldse olemas? Jah, on küll! Näiteks meie kontorikapp Style, mis näeb välja selline:



Segaduse tekkimisele aitab kaasa ka see, kui kontoris ei ole piisavalt ruumi. Kuid ära muretse, sellele on lahendus – liug- ja rulooustega hoiukapid.

Alternatiiviks on ka eriti kitsad kontorikapid või seinakappide kasutamine klassikaliste mudelite asemel, mis on suurepärane võimalus väikese kontori hoiustamislahenduste optimeerimiseks.


Rakenduspõhine organiseerimissüsteem
Mida sellega öelda soovitakse? Rakenduspõhine organiseerimissüsteem eeldab, et üheskoos kasutatavaid esemed ja materjale hoiustatakse lähestikku. Kõik vajaminev aga paigutatakse kontoris vastavalt kasutussagedusele. Seetõttu aseta kokku käivad esemed ühele riiulile või samasse hoiukasti. Kõik tarbed, mis on kasutuses igapäevaselt, peaksid olema lihtsalt kättesaadavad – vaid need esemed peaksid olema sinu kontorilaual. Raskemini ligipääsetavaid alumisi sahtleid ja alumisi või ülemisi riiuleid ning kõrgete kappide pealseid kasuta vaid nende asjade hoiustamiseks, mille kasutamissagedus on madal.

Püsivad harjumused
Ja veel üks oluline tegevus – pärast kasutamist aseta kõik esemed alati tagasi oma kindlale kohale. Ei ole vahet, kui nutikas ja vajadusele vastav on kontori hoiustamissüsteem, kui puudub sisseharjunud rutiin korda hoida. Kui töövahendid ja -tarbed ei jõua järjepidevalt tagasi oma kohtadele, on segadus üsna pea vältimatu. Selleks, et vajaliku leidmine ning samas ka tagasi paigutamine oleks mugav ja kiire, võta hetk aega ja varusta siltidega oma kapid, sahtlid, riiulid ja hoiukastid. Siinkohal aitab sind etiketiprinter.
 
Viimane, kuid mitte vähem oluline tähelepanek – ära unusta regulaarselt asju organseerida! Vastasel juhul saavad kapid ja sahtlid kiirelt ülekuhjatud ning vajalike esemete leidmine muutub keeruliseks. Autor soovitab leida vähemalt ühe päeva aastas, kus sorteerida töövahendeid ja -tarbeid, loobuda ebavajalikust ning korrastada kontoriruumid.

Järgides ülal mainitud juhised, saad luua püsivalt korras hoiustamislahenduse ning vältida liigset ajakulu asjade otsimisel! Lisaks sellele muutud õnnelikumaks, kuna väheneb segadusega kaasnev stress. Seega on töökoha organiseerimisel vaid positiivne mõju nii sulle kui ka kogu meeskonnale.

Paulina Draganja / Storage Queen blogi autor (Förvaringsdrottningen)