Klienditeenindus: 6000 270
Avatud: E-R 9.00 - 17.00
0
Liigu ostukorvi
Ilma km-ta (Muuda)
Summa
Hind/tk
Kogus
Toode
Ostukäru on tühi
Hind KM-ta
0.-€
Vormista tellimus
Muuda
Tooted A-Z

Aktiivses klassiruumis on sisustus osa edu valemist

Aktiivses klassiruumis on sisustus osa edu valemist
Artikkel

Vammarskolan on Rootsis asuv kool, mis on viimastel aastatel pälvinud palju tähelepanu just tänu oma innovatiivsetele lahendustele ja märkimisväärsetele õpitulemustele. Esimeseks laialdasemat kajastust saanud projektiks oli “Projekt Pulss”, mida alustati aastal 2011. Projekti käigus sai kinnitust, et pulssi tõstvad aktiivsed tegevused suurendavad õpilaste võimet keskenduda lugemisülesannetele ja lahendada matemaatilisi ülesandeid. Seda projekti läbi viinud õpetajad otsustasid luua “Aktiivse Klassiruumi” projekti, millesse kaasati ka AJ Grupp, aitamaks luua sobivaid tegevusruume.

 

Pulssi tõstvad aktiivsed tegevused parandavad kooli tulemusi


“Projekt Pulss” algatajateks olid neli Vammarskolan kooli õpetajat, kes tahtsid anda õpilastele teadmisi edasi nii, et need oleks võimalikult arusaadavad, meeldejäävad ja kasulikud. Õpetajad soovisid saada infot selle kohta, kui palju tõepoolset füüsiline tegevus mõjutab ajutegevuse võimekust. Projekti prooviaeg kestis kolm aastat, selleks valiti juhuslikul meetodil välja üks klass kogu koolipere seast. Kolme aasta möödudes hinnati tulemusi – kogu kooli peale oli vaid üks klass, kus kõik õpilased läbisid kõik ained edukalt. See oli klass, kes tegeles lisaks kahele koolikavas olevale kehalise kasvatuse tunniga päevadele ka kolmel ülejäänud päeval füüsiliselt aktiivsete tegevustega.
Tulemused räägivad enda eest – seda ka jätkuvatel aastatel. Peale prooviperioodi alustati kõikides gümnaasiumi klassides “Projekt Pulss” juurutamisega. Peale seda on kooli üldtulemused paranenud kõik aastad järjest.

 

Kuidas tuua aktiivne ja motiveeriv tegevus ka koolitundi?


Kui aktiivne liikumine muutus üheks osaks koolinormist, tekkis õpetajatel küsimus “Kuidas oleks võimalik tuua sama aktiivne tegevus üle koolitundi nii, et õpilased sellest maksimaalselt kasu saaksid?”. Oli selge, et õpilased vajavad õppimiseks motivatsiooni ning nüüd oli vaja selgusele jõuda, kuidas seda kõige paremini saavutada.
Üks projekti algatajaid, Mats Nahlbom, seletab, et õppimine algab peale juba jalgade liikumisest. Liikumine ja õppimine kuuluvad omavahel kokku – seda tuleb meeles pidada ka klassiruumis õpetades.
“Kui oli aeg alustada “Aktiivse klassiruumi” projektiga, siis selleks oli meil vaja ka vastavat sisustust. Mõtlesime hoolega läbi, mida klassiruum meile pakkuma peab, selleks, et saaksime õpitööd läbi viia aktiivselt ning tegime vajalikud muudatused,” seletab Mats.

 

Sisustus, mis sobib õpitegevustega


1. Õpilased töötavad paarides või kolmestes gruppides, õppides sealjuures teineteiselt, jagades teadmisi ja esitades teineteisele küsimusi. Kolmnurksed õpilaslauad sobivad selleks ideaalselt – neid saab ruumis ümber paigutada vastavalt hetkeülesandele ja luua sobiva kujuga ühislauad.
2. Seisvas asendis ülesannete lahendamine aktiveerib kogu keha ja hõlbustab ülesannetest arusaamist ning keskendumist. Samal ajal saab õpetaja märksa parema pildi klassiruumis toimuvast. Seintele paigutatud klaastahvlid võimaldavad gruppidel ühiselt seistes märkmeid teha ja ülesandeid lahendada.
3. Erinevate asendite kasutamine tunni ajal elavdab mõttetööd ja muudab näiteks keemias ning füüsikas katsete tegemise märksa lihtsamaks. Saab paremini keskenduda katseobjektile, seda erinevatest nurkadest jälgides. Selle tarbeks on osades klassides kõrguses reguleeritavad lauad ja toolid, mida saab enda soovi järgi seada.

 

Mööbel, mis aitab lahendada ülesandeid


Aktiivsed klassiruumid on sisustatud helisummutavte kolmnurksete laudadega Sonitus. Laudu liigutades erinevate grupitööde tarbeks tekib paratamatult müra, helisummutav lauaplaat aitab seda vähendada. Koolitoolid Alda III on ergonoomilise disainiga ning võimaldavad õpilastel istuda nii selja- kui kõhuga vastu seljatuge. Lisaks on mitu väiksemat kõrguses seatavat lauda, koos aktiivsustaburetiga UP, mis võimaldab laual oletavat objekti vaadelda erinevast asendist ja kõrgusest.
Mitmekülgne klassimööbel võimaldab õpilasel oma tööasendit lihtsasti muuta ja toetab tema tegevusi. Kasutades erinevateks ülesanneteks erinevaid lähenemisi, on õpitöö põnevam, õpitu jääb paremini läbi seoste meelde ning keskendumine on märksa lihtsam. Vajadusel saab mööbli alati ümber paigutada, et sobituda hetkeolukorraga.

 

Aktiivse klassiruumi neli tähtsat punkti


• Ühiselt õppimine tähendab seda, et õpilased õpivad teineteiselt, lahendades koos ülesandeid ja teineteist aidates ning motiveerides.
• Õppimine on seotud füüsilise liikumisega – osad õpitegevused viiakse läbi seistes, liikudes ringi või hoopis kõndides vabas õhus.
• Tööle keskendumine muutub lihtsamaks, kui õpilased saavad muuta oma tööasendeid ja liikuda ruumis ringi. Lisaks teha aega-ajalt väikeseid pause, mis aitavad ajul puhata ja anda juurde energiat.
• Kasutades seintel olevaid tahvleid ülesannete lahendamiseks, on õpetajal märksa lihtsam hoomata ruumis toimuvat ja õpilasi juhendada.

 

Projekt, mis kasvab aina suuremaks


Esimene aktiivne klassiruum võeti kasutusele 2018 aasta sügisel ning on soojalt vastu võetud nii õpilaste kui ka õpetajate poolt. Õpilastele meeldib, et tunnis saab ringi liikuda ja teha tööd erinevates asendites. Õpetajatele meeldib, et õpitööst on märkimisväärselt parem ülevaade. Kuna enamasti tehakse tööd väikestes gruppides, mitte üksi, siis on võimalik abistada mitut õpilast korraga ja on rohkem aega süvitsi seletada.
“Täiskasvanud inimestel on oma töökohtades kõrguses reguleeritavad lauad, et neil oleks oma tööd parem ja mugavam teha. Sama tahame pakkuda ka oma õpilastele,” seletab Daniel Hermansson.
Aktiivse klassiruumi sisustust sobib kasutada erinevate õppeaintete õpetamisel – hetkel kasutatakse seda keele õppeks ja matemaatikaks. Aastal 2019 sisustatakse veel klassiruume, mis võimaldavad rakendada aktiivse klassiruumi meetodit ka teiste õppeainete ruumides.

 

“Projekt Pulss” – kuidas see toimib
Gümnaasiumi õpilased tegelevad kolm päeva nädalas aktiivse treeninguga (lisaks kehalise kasvatuse tundidele). Maksimaalse tulemuse saavutamiseks peaks treenima vähemalt 20 minutit pulsitugevusega 70% maksimaalsest pulsitugevusest oma vanusegrupis. Läbi saab viia erinevaid treeninguid: meeskonnamängud, mis aitavad kaasa ka koostöö harjutamisele, üksinda treeningud, trenazööridel treeningud, rattasõit, rulluisutamine jne.

Projekti algatasid Mats Nahlbom, Daniel Hermansson, Daniel Kristoffersson ja Mike Andersson peale seda, kui olid kuulnud koolitusel neoroteadlast rääkimas, kuidas füüsiline aktiivsus on seotud õpitulemuste parandamisega.  Inspiratsiooniks oli Harvardi professori  John Ratey'i raamat "S.P.A.R.K."ja praktilised näited Naperville Keskkoolist, Chicagost.

Eelpool mainitud tooted
Laud Sonitus Triangel, 905 x 665 x 720 mm, must/ kask
Laud Sonitus Triangel, 905 x 665 x 720 mm, must/ kask
Art.nr. 34820102
  • Helisummutav tasapind
  • Vastupidav HPL
  • EN 1729 sertifikaat
Tool Alda I, roheline
Tool Alda I, roheline
Art.nr. 361406
  • Lai valik värvitoone
  • Ergonoomiline iste
  • Virnastatav
Klaastahvel, 300 x 300 mm, erkoranž
Klaastahvel, 300 x 300 mm, erkoranž
Art.nr. 3803022
  • Magnetiline pind
  • Funktsionaalne ning tõhus
  • Eksklusiivne disain