Võta arvesse õpilaste erinevaid vajadusi ja kujunda kohandatav klassiruum

Võta arvesse õpilaste erinevaid vajadusi ja kujunda kohandatav klassiruum

Noored omandavad uusi teadmisi ning oskusi erinevas tempos. Mõned eelistavad rahulikult paigal istumist, teistel on vaja oma liigsele energiale väljundit. On lapsi, kelle jaoks toimib kõige paremini grupitöö ja neid, kes pigem eelistavad individuaalset lähenemist. Kõigi vajaduste katmiseks peab klassiruum olema sisustatud võimalikult paindlikult ning pakkuma variatsioone. AJ Grupil on pikaaegne kogemus õppekeskkondade kujundamisel ning soovime teiega jagada mõningaid näpunäiteid, mis tulevad kasuks klassiruumide planeerimisel.

Aktiivses klassiruumis ei ole sisustus alaliselt paigas. Interjöör peab olema paindlik, et seda saaks kohandada vastavalt noorte arenguetapile ja uute õppeainete, -meetodite või tehnoloogia lisandumisel. Oluline on jagada klassiruum erinevateks aladeks, mis pakuvad võimalust nii individuaalseks õppeks kui ka grupitöödeks.

Varieeruv kehaasend õppetöö ajal
Istuv eluviis on probleemiks ka koolikeskkonnas ning mõjutab noorte tervist. Seetõttu tuleb ka õpilastele luua võimalused muuta kehaasendit või liikuda klassitunni ajal. Näiteks kõrguses reguleeritavate õpilaslaudade või aktiivsete istumislahendustega on tagatud füüsiline koormus klassist lahkumata. Sõltuvalt õppeainest, olukorrast või asjaoludest peab sisustus katma erinevaid vajadusi. Meilt leiate mööbli igaks otstarbeks.



Pakkuge võimalusi üleliigse energia välja elamiseks
Õnneks on saadaval aktiivsed lahendused, mis aitavad suunata laste energiat ka ajal mil nad õpivad. Näiteks isteratas või kompaktne pedaalidega trenazöör. Mõlemad on lihtsalt liigutatavad ühest kohast teise ja õpilased saavad neid omavahel jagada. Kui isteratas on terviklik lahendus, siis pedaalidega trenažööri saab kasutada erinevate õpilastooliga. Füüsiline koormus aitab paremini keskenduda ning toetab teadmiste omandamist.

Nutikad sisustustooted, mis aitavad keskenduda olulisele
On hetki, kus tuleb toetada lapsi ülesannete täitmisel, et nad saaksid paremini keskenduda. Lauasirm tagab rohkem privaatsust ja eraldab praktiliselt õpilaslaudu. Mõned lisa lauad seina ääres või klassiruumi tagaosas täidavad sama eesmärki. Ratastel vaheseinad võimaldavad luua ruum-ruumis lahendusi ja on väga mugavalt ümber paigutatavad. Ka kõrgete külgedega helisummutavad diivanid pakuvad vajalikku eraldatust ja rahu ning saavad kiirelt noorte meeliskohaks, kus iseseisvalt ülesandeid lahendada.

Meeldivam helikeskkond lihtsate lahendustega
Lapsed võivad olla üsna lärmakad – ja seda tuleb neile lubada. Kuid klassikeskkonnas on akustika väga oluline. Müraprobleemi aitavad lahendada erinevad helisummutajad. Näiteks villase kattega vaheseinad ja erineva disainiga akustilised seinapaneelid on nii praktilised abivahendid kui ka dekoratiivsed sisustuselemendid. Samuti tulevad kasuks helisummutava materjaliga kaetud õpilaslauad- ja toolid ning laialehelised taimed.



Looge võimalus lõõgastumiseks
Pehme vaip täidab erinevaid funktsioone. Esiteks on see meeldiv kogunemispaik noorematele õpilastele, näiteks lugemisajaks. Teisalt pakub see vanematele õpilastele võimalust muuta oma kehaasendit, näiteks vahelduseks lamada või istuda põrandal rätsepistes. Kolmandaks aitavad kõik vaipkatted summutada müra ning luua parema akustika. Veel kasulikke omadusi? Veidi värvi õpikeskkonnas mõjub alati inspireerivalt ja ergutavalt!

Viis praktilist näpunäidet:

  1. Valige ratastel mööbel, mis on varustatud piduritega. Saadaval on näiteks toolid, lauad, vaheseinad ja raamaturiiulid. Mobiilne mööbel on lihtsalt ümberpaigutatav ning tagab võimaluse ruume kasutada väga erineval eesmärgil.
  2. Igal noorel on endale meelepärane istumisviis – mõned nõjatuvad ettepoole, teised kallutavad pigem tahapoole. Seetõttu tuleks valida toolid, mis võimaldavad istuda mõlemat pidi. Tasakaalu- ja sadultoolid on kõrguses reguleeritavad ning aitavad hoida sirget rühti.
  3. Kasutage hoiustamislahendusi ruumijagajatena. Selle asemel, et paigutada kappe ja riiuleid seina äärde, liigutage need ruumi keskele, et luua erinevaid alasid grupitöödeks, individuaalõppeks või puhkamiseks.
  4. Alternatiiviks kõrguses reguleeritavatele laudadele on tavapärasest kõrgemate raamidega mudelid. Õpilased saavad koguneda kõrge laua ümber ja sooritada ülesandeid püsti seistes.
  5. Hankige taimer – abivahend, mis võimaldab kärsitutele õpilastele kuvada aega, mis on jäänud tunni või ülesande lõpuni. Nii on võimalik hoida tähelepanu olulisel.
Funktsionaalsus ja variatsioonid on kaks võtmesõna klassiruumide sisustamisel. Siinkohal sooviksime teada, kuidas saame teid aidata? Võtke ühendust meie klienditeenindajatega, kui vajate abi mõne toote valimisel või soovite hoopis terviklahendust.