• Kiire tarne
  • 14-päevane tagastusõigus
  • Garantii 3 aastat
0
Liigu ostukorvi
Ilma km-ta (Muuda)
Summa
Hind/tk
Kogus
Toode
Ostukäru on tühi
Hind KM-ta
0.-€
Vormista tellimus
Muuda
Leiunurk

Seitse sammu eduka töökorralduseni kodukontoris

Töökorraldus kodukontoris
Artikkel

Hetkeolukorras töötab tavapärasest rohkem inimesi kodustes oludes. Ilmselt avastavad paljud, et see ei olegi nii mugav, kui esialgu tundus. Lisaks sellele, et tõenäoliselt puuduvad kontori väärilised tingimused, seistakse silmitsi ka teiste probleemidega, nagu näiteks keskendumisraskused ja motivatsioonipuudus. Kuid kõik on võimalik õige suhtumise ning mõne lihtsa reegli järgimise abil. Blogist leiad seitse sammu eduka töökorralduse sisse seadmiseks kodukontoris.

 

1. Leia kindel koht tööülesannete täitmiseks
Esimene samm on sisse seada mugav töökoht, mis oleks ülejäänud kodust võimalikult eraldatud. Parimal juhul on selleks tuba, kuid sobib ka mõni vaiksem nurgake, köök või muu ruum. Kindel töökoht on praktiline, kuna seda ei pea iga päeva lõpus puhtaks koristama. Kuid veelgi olulisem on see tagamaks, et töö saaks tehtud – ehk koht, mis viib sind vaimselt töölainele ning aitab distantseeruda kodusest elust.

 

2. Istu võimalikult mugavalt
Köögitool ei ole pikas perspektiivis jätkusuutlik lahendus. Vajad ka kodus mugavust, ergonoomikat ja toetust, mida saab pakkuda vaid korralik kontoritool. Tõenäoliselt istud igapäevaselt pikki tunde arvutilaua taga, mistõttu on oluline meeles pidada, et vale kehaasend põhjustab terviseprobleeme. Ergonoomiline kontoritool järgib keha loomulikku liikust ja toetab tervisliku rühi hoidmist, ennetades nii pingeid kehas ja väsimust.

 

3. Vali sobiv laud
Eraldi kontorilaua omamine on kindlasti eelis, kuna tööpäeva lõpus saad kõik vajaliku jätta nii, et hommikul oleks taas mugav alustada. Saadaval on suur valik erineva kuju, funktsioonaalsuse ja viimistlusega laudu, mille hulgast meelepärane leida. Kõrguses reguleeritavad kirjutuslauad on küll pisut kallimad, kuid tasuvad end kiirelt ära. Võimalus muuta oma tööasendit istuva ja püsti seisva vahel mõjub hästi nii sinu kehale kui ka tervisele. Lisaks tõstab liikumine töövõimekust ja loovust. Püsti seismine on lihtsaim viis tunda end pikkadel tööpäevadel energilisemalt ja tõsta heaolu. Kui kõrguses reguleeritav laud ei ole kättesaadav, siis aseta oma arvuti sobiva kõrgusega tasapinnale, näiteks kummutile, aknalauale või riiulisse, ning tööta osa päevast seistes.

 

4. Värskenda tehnika valmidust
Selleks, et töö sujuks tõrgeteta, on oluline tagada kodus kontoriga samaväärne tehnika võimekus ja ühilduvus. Mõtle läbi, millised funktsioonid sinu arvutil ja telefonil peavad olema. Turvalisuse mõttes kasuta vaid tarkvaraprogrammide ametlikke versioone. Samuti veendu, et kodune internetiühendus tagaks tööprotsesside läbiviimiseks vajalikud tingimused.

 

5. Ära alahinda valgustust
Valgustingimused mõjutavad otseselt tööedukust. Looduslik valgus on alati parim, nii et paiguta töölaud võimalikult akna lähedale. Kuid alati ei piisa päevavalgusest, mistõttu on vajalik kasutada erinevaid valgusallikaid. Laualamp sobib suurepäraselt pimedal ajal töötasapinna valgustamiseks. Et mitte silmi liigselt koormata, suuna laualamp nii, et selle valgus ei peegeldaks arvuti ekraanilt tagasi. Paremakäelistel on soovitatav paigutada lamp laual vasakule poole, ning vasakukäelistel paremale poole, vältimaks häirivate varjude tekkimist tasapinnale.

 

6. Hoia kinni päevaplaanist
Proovi planeerida oma päevad ette ka siis, kui töötad kodus. Ärka tööpäeva hommikuti kindlal ajal. Kuigi saad lubada endale mõnevõrra pikemat und, kuna ei pea aega kulutama kontorisse jõudmiseks, siis pea rutiinist kinni. Võimalusel tee enne laua taha asumist lühike jalutuskäik värskes õhus. Sel viisil annad oma kehale märku, et aeg on asuda töökohustuste juurde. Pea kinni oma tavapärastest harjumustest - söö lõunat, tee pause ja lõpeta tööpäev kindlatel kellaaegadel. Viimase ülesandena koosta nimekiri töödest, mida asud täitma järgmisel päeval. Nii suurendad märkimisväärselt oma keskendumisvõimet, mis aitab saavutada tulemusi ning hoida kinni tähtaegadest.

 


7. Veeda aega töökaaslastega
Suurim erinevus kodukontoris on see, et sind ei ümbritse enam rõõmsameelsed kolleegid. See on esiti harjumatu, kuid kodune töö ei tähenda veel sotsiaalsete suhete lõppu. Hoidke ühendust erinevate rakenduste, nagu näiteks Skype või FaceTime, vahendusel. Need lahendused ei ole mõeldud vaid tööalasteks nõupidamisteks, võite videosilla vahendusel veeta ühiseid kohvipause, jagada kogemusi ning jätkata oma harjumuspäraseid vestlusi.

Märksõnad: