• Kiire tarne
  • 14-päevane tagastusõigus
  • Garantii 3 aastat
0
Liigu ostukorvi
Ilma km-ta (Muuda)
Summa
Hind/tk
Kogus
Toode
Ostukäru on tühi
Hind KM-ta
0.-€
Vormista tellimus
Muuda
LEIUNURK Projektimüük

Jätkusuutlik hübriidtöö mudel: tasakaal kontori- ja kaugtöö vahel

Jätkusuutlik hübriidtöö mudel: tasakaal kontori- ja kaugtöö vahel
Artikkel

Mõiste ‘töökoht’ on saanud märksa laiema tähenduse ning teinud viimase aastaga läbi suure muutuse. Kui varasemalt oleme peatunud rohkem kodukontori teemadel, siis sel korral heidame pilgu hübriidtöö vormile, mille rakendamine on sageli möödapääsmatu. Küll aga seisavad paljud tööandjad silmitsi väljakutsega toetada ning motiveerida oma kollektiivi sõltumata sellest, kus keegi parasjagu asub.

 

Suur hulk inimesi jätkab tõenäoliselt ka tulevikus kontori- ja kaugtöö kombineerimist. Seetõttu on oluline pöörata tähelepanu teguritele, mis aitavad juurutada ning kontrolli all hoida hübriidtöö mudelil baseeruvat töökorraldust. Juhtidel on märksa raskem tagada vajalik tugi kollektiivi heaolu, produktiivsuse ning vaimse tervise kaitseks distantsilt. Siinkohal anname mõned nõuanded, kuidas hoida igapäevased tegevused kontrolli all olukorras, kus kõik töötajad ei viibi regulaarselt samas keskkonnas.

 

Kuidas rakendada kollektiivis hübriidtöö võimalusi

 

Selged eeskirjad

Eduka töökorralduse saavutamiseks tuleb kollektiivselt paika panna reeglid ning kinnitada ootused hübriidtöö tegijatele. Kas see tähendab kolme päeva nädalas kontoris ning kaht kaugtööl? Kas kohal tuleb viibida määratud nädalapäevadel või jääb valik töötajatele? Kas inimestelt oodatakse, et nad on kindlatel kellaaegadel kättesaadavad? Kõigi nende küsimuste vastused sõltuvad suuresti ettevõtte tegevusvaldkonnast või spetsiifilisemalt ametikohast. Juhtkonna kohtustus on võtta töökorralduslikes küsimustes selge seisukoht ning edastada sellekohane informatsioon kõigile osapooltele. Meie soovitus on kaasata kollektiiv otsustusprotsessi, et vältida võimalikke takistusi.

 

Eesmärk on tagada, et kõik meeskonnaliikmed oleks ühtviisi produktiivsed nii kontoris kui ka kaugtööl. Samuti on oluline vältida mis tahes tööseisakuid sõltumata sellest, kus keegi parasjagu viibib. Üks nõuanne on ajakava piisavalt varakult kogu meeskonnaga kooskõlastada, et paika panna kuupäevad ühistegevusteks, millega teaks kõik osapooled arvestada. Selle alla liigituvad kõik tegevused, nagu näiteks uute projektide algatamised, eelarvekoosolekud jms, mis eeldavad töötajate kokkusaamist. Planeerimisel on abiks veebirakendused, mis kindlustavad, et värskeim info on igal ajal kõigile kättesaadav. Seejärel saab asuda igaüks oma individuaalset töögraafikut koostama.

 

Uute tehnoloogiliste lahenduste rakendamine loob võimalusi

Kaugtöö osakaalu tõus on tinginud vajaduse kaasaegsete tehnoloogiliste lahenduste järele. Kõige algsemal tasandil tähendab see seda, et igale töötajale on kättesaadavad vajalikud seadmed tööülesannete täitmiseks sõltumata tema asukohast. Kuid laiemalt toob see kaasa vajaduse investeerida seadmetesse ja rakendustesse, mis loovad võimaluse reaalajas ning tõrgeteta suhelda, koosolekutel osaleda, projekte juhtida jne – seda põhimõtteliselt igast maailma otsast. Lisaks tuleb pöörata oluliselt suuremat tähelepanu küberturvalisusele.

 

Et toetada inimesi olukorras, kus kõik ei viibi regulaarselt ühes töökeskkonnas, tuleks leida sobivad rakendused, mis võimaldavad kiirelt ja mugavalt kokku leppida kohtumisi, edastada suuremahulisi faile, broneerida koosolekuruume või sooritada mis tahes argiseid tegevusi veebi vahendusel. Samas on oluline leida ettevõtte vajadusi hõlmavad tehnoloogilised lahendused, et hoida vajalik informatsioon võimalikult kompaktselt koos ning vältida segadusttekitavaid protsesse.
 

Loo ning hoia usalduslikke suhteid

Paljudes kollektiivides on ikka veel juurdunud pigem negatiivne suhtumine kaugtöösse, kuigi pandeemia on toonud rohkelt tõestusmaterjali selle kohta, et töötajad võivad olla väljaspool kontorit isegi produktiivsemad. Hübriidtöö mudeli rakendamise edukus sõltub paljuski sellest, kas ettevõtte sees toimub üleüldine mõttelaadi muutus. See eeldab, et juhtkonna ning töötajate vahelised suhted põhineksid rohkem vastastikusel usaldusel, mitte ei sõltuks füüsilisest kohast ja ajast. Siinkohal ei piisa vaid paindliku tööaja kontseptsioonile viitamisest, määravaks saavad tegelikud muutused. Üks levinumaid vigu on inimeste tähelepanuta jätmine, kuna nad ei ole koosolekute toimumise või oluliste otsuste langetamise juures füüsiliselt kohal. Samuti kiputakse soosima neid, kes veedavad rohkem aega kohapeal. Selle vältimiseks on oluline pakkuda ka juhtidele täiendkoolitusi, mis keskenduvad kaugtöörühmade toetamisele ja motiveerimisele.

 

Toeta neid, kes viibivad kaugtööl

Juhtidel on kohustus leida aega ka nende kolleegidega suhtlemiseks, kes viibivad kaugtööl, pöörates tavapärasest rohkem tähelepanu vaimsele tervisele. On oluline pöörduda inimeste poole nii individuaalselt, pakkudes neile võimalust arutada personaalseid tööülesandeid ning -probleeme, kui ka meeskonna tasandil. Ära unusta virtuaalset kommunikatsiooni kombineerida regulaarsete silmast-silma kohtumistega. Kaugtöörühmade puhul tuleb mõista paremini üksikisiku vajadusi ning olukordi, mis eeldavad tööandja poolt suuremat paindlikkust. Avatud ja kaasava olustiku loomine on võti eduka töökorralduseni ajal, mil otsekontaktid on piiratud.
  

 

 

Kohanda füüsilist töökeskkonda vastavalt olukorrale

Et toetada töökorraldust muutlikes oludes, tuleks vajadusel korraldada ümber ka kontoriruumid, seades esikohale võimalused koostöö ja kommunikatsiooni ladusaks toimimiseks. Üha olulisemad on erinevad koosoleku- ja ühistööruumid, mis pakuvad piisavalt paindlikkust töötada nii hajutatult kui ka rühmades. Tänuväärt on ka tööandjate poolne soov aidata inimestel sisustada ergonoomilisi kodukontoreid läbi väärt nõuannete, vajalike mööbliesemete või toetuste. Hinnates värske pilguga füüsilist töökeskkonda, IT-infrastruktuuri ning väljakutseid, millega seisavad igapäevaselt silmitsi töötajad, on võimalik edukalt rakendada hübriidtöö mudelit väga erinevates ettevõtetes.

 

 

Eelpool mainitud tooted
Konverentsilaud Audrey, 2400 x 1200 mm, kõrguses regul., must/ tumehall
Konverentsilaud Audrey, 2400 x 1200 mm, kõrguses regul., must/ tumehall
Art.nr. 1190011
  • Elektriliselt kõrguses reguleeritav
  • Helisummutav lauaplaat
  • Viltused ääred
Konverentsilaud Various + 6 taburetti Attend, beež
Konverentsilaud Various + 6 taburetti Attend, beež
Art.nr. 103052
  • Sobib erinevatesse keskkondadesse
  • Vastupidav ning stabiilne
  • Virnastatavad toolid
Kirjutuslaud Novus, nurgaga, 1200 x 750 mm, el. regul., must/ must
Kirjutuslaud Novus, nurgaga, 1200 x 750 mm, el. regul., must/ must
Art.nr. 120051
  • Kompaktsete mõõtmetega
  • Reguleeritava kõrgusega
  • Kvaliteetsetest materjalidest
Laud Audrey + 6 taburetti Acton, hall
Laud Audrey + 6 taburetti Acton, hall
Art.nr. 103340
  • Istuge või seiske
  • Aktiivsete ja loominguliste koosolekute heaks
  • Kaasaegne mööblikomplekt
Konverentsitool Fairfield, poleeritud alumiinium/ sinakashall
Konverentsitool Fairfield, poleeritud alumiinium/ sinakashall
Art.nr. 103922
  • Reguleeritava kõrgusega
  • Pöörlev jalus
  • Kaasaegne disain
Vahesein Zone, 1360 x 800 x 40 mm, antratsiit, tugijalgadega
Vahesein Zone, 1360 x 800 x 40 mm, antratsiit, tugijalgadega
Art.nr. 129302
  • Tõhus helisummutus
  • Komplektis jalus
  • Kaasaegne disain
Tool Happy, must/ sinakashall
Tool Happy, must/ sinakashall
Art.nr. 106006
  • Sobib erinevatesse keskkondadesse
  • Kaasaegne disain
  • Desinfitseeritav kangas